Zabijáci diet

2. listopadu 2008 v 15:56 | Mariiika |  Jídelníčky


1.Hlad

Vnímání hladu je do jisté míry dáno geneticky, takže ne každý ho nutně musí při omezeném příjmu potravy pocítit. Když k tomu ovšem dojde, hlad nám zabranuje soustředit se na práci i běžné denní činnosti. To může vést k přerušení diety dřív než se dostaví první vysledky.

Příčiny hladu mohou být dvojího druhu
a) nepřiměřeně přísný redukční jídelníček (pod 4000 Kj), který většinou vede k pocitu hladu a následnému přejídání.

b) Jídelníček je do do energie přiměřený,ale obsahuje málo bílkovin. Hlavní porce by měli obsahovat nízkotučné bílkoviny(jogurt, tvaroh, cottage, drůbeží nebo rybí maso, vaječný bílek) a zeleninu

2. Únava a bolest hlavy

V procesu odbourávání tuků se od krve vyplavují metaboliky, které mohou způsobovat pocit únavy nebo dokonce bolesti hlavy. Nejčastější příčinou je nedostatek tekutin nebo vitamínů. Jezte co nejvice druhů zeleniny (až 500g denně) a ovoce (100-200g)

3. Zácpa

Příčinou jsou chyby v jídelníčku, nedostatek pohybu a tekutin. snažte se aby váš jídelníček obsahoval co nejvíce vlákniny(celozrnné obiloviny, luštěniny, ovoce, zelenina nebo nejlepší variantou je např.psyllium vmíchané do jogurtu). Pijte hodně tekutin s vyjímkou černého čaje.

4. Nespavost

Může být způsobeny nadměrným příjmem kofeinu(pocit hladu nebo polohladu přetloukáte kafem), nedostatek pohybu nebo léky, které tlumí pocit hladu


5. Chut

Neodolatelná chut na sladké či slané bývá příznakem nedostatku některých důležitých složek ve stravě. Může být i vnějším projevem stresu. Častější je u těch, kdo jedí například pouze 2x denně. Co s tím? Tabu by měly být jednostranné diety(rýžová, vajíčková a pod.). Snažte se jíst redukčně-dietně, ale s důrazem na pestrost stravy

můj osobní tip:já trpím spíš na ty slané chute a jednou mi trenér poradil dát si denně aspon skleničku minerálky (magnezia apod.). Většinou je to dáno nedostatkem minerálů.

6. Podrážděnost

Bývali jste zvyklý jít cokoli bez rozmyslu. Nyní je všechno jinak a vy možná pocitujete určité napětí ze změny. Ostatní se cpou a vy nemůžete. To je tak strašně nespravedlivé.
Co s tím? Neustále si opakujte, že procházíte změnou, která je nutná a v konečném výsledku vám přinese nesrovnatelně vice než kolik vás stojí překousnout nový styl života. Kromě toho během několika málo týdnů začnete vnímat všechny pozitivní proměny těla i ducha a sebelítost vás rychle přejde.

7. Negativní myšlenky

Máte pocit, že jste špatní, když nehubnete tak rychle jako ostatní, vyčítáte si každý kousek čokolády, nevěříte si , že se vám povede zhubnout napořád? Tak s těmito úvahami se snažte hodně rychle skoncovat.
Co s tím? Je každé pozitivní myšlence hledejte její pozitivní ekvivalent (př. u čokolády- jsem borec, že už mi stačí jen maly kousek. Bývaly časy, kdy na posezení padla celá tabulka). Říkáte si, že ostatním jde hubnutí snáze? Tuto skutečnost otočte ve svůj klad tak, že hubnete pomalu, ale bez trápení a s minimálním rizikem jo-jo efektu.
8. Hloupé řeči

Už předem se obáváte, jakými komentáři budou provázet obsah vašeho talíře kolegové v práci, rodina, známí?Je vám nepříjemné, když se vyptávají, jestli už zase držíte dietu nebo mají jiné pro ně vtipné poznámky?
Co s tím? Nenechte se zviklat a pokračujte podle svého plánu. Možná vám jenom závidí vaše odhodlání a mají vztek, že to sami nedokážou. Těžte se na chvíli až se za vámi ostatní přijdou poradit co dělat, aby taky zhubli.

9. Oslavy

Nevzdávejte se oslav, mejdanů či posezení s přáteli jen proto, že zrovna hubnete.. Vybírejte si pochoutky, které normálně nemáte možnost ochutnat a dejte přednost kvalitě před kvantitou. Zajímavě upravené potraviny vám mohou přinést i inspiraci pro váš redukční jídelníček. Jezte co nejpomaleji a pijte hodně minerálky. A hlavně si to užijte. I když obvyklý příjem kalorií o něco překročíte, druhý den se vratte zpátky. Věřte že to hravě zvládnete
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Airen | Web | 2. listopadu 2008 v 16:06 | Reagovat

Ahojky, jasne ráda spratelim:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.